
- Rafa Homet
- Data de la publicació: 8 juliol 2021
-
Comparteix:
Males pràctiques sobre la policia local
És plenament coneguda la problemàtica manifestada pel servei de policia local. És la nostra obligació com a grup municipal verificar si aquestes reclamacions tenen fonament o no i si podem fer aportacions per a resoldre el conflicte: la nostra obligació és treballar per a aportar solucions. I per això necessitem informació. I la llei ens empara.
El 25 de març vam entrar per registre la següent pregunta, clara i concisa:
«Durant quants torns de la policia local el 2020 (de l’1 de gener a 31 de desembre) no hi havia presencialment un responsable de servei de la policia local?.»
El 25 de maig, dos mesos després, havent-la reclamat via secretaria, vam rebre la següent resposta signada pel regidor Pepe Leiva: ”El quadrant de la policia local està pensat perquè el servei bàsic estigui format sempre per un mínim de dues patrulles i amb responsable de torn; a més, el quadrant permet absorbir determinades incidències com ara permisos o puntuals baixes sobtades sense que aquest criteri inicial es vegi afectat.
Tanmateix, hi ha circumstàncies extraordinàries que provoquen que de manera puntual no es pugui complir amb aquestes ràtios, com poden ser la concessió de dies d’assumptes personals, permisos,baixes per ILT etc ..en principi el servei no s’ha de veure afectat. circumstàncies què per la seva excepcionalitat provoquen que el servei estigui cobert per un únic patrulla i no es pugui garantir la presència del cap de torn.
Òbviament, la pregunta no ha estat resposta, es neguen a dir-nos quants dies el cos de policia local està sota mínims. Exposant-ho de nou a secretaria indicant que la pregunta no havia estat resposta, el secretari ens va comunicar el següent:
«El regidor coordinador de l’Àrea Seguretat Ciutadana, Convivència i Civisme em va trametre resposta de la qual es desprèn que considera la pregunta contestada de manera suficient, perquè el detall del que es demanava és molt laboriós i facilitar-lo comporta un feina bastant important.»
Evidentment, els nostre dret a la informació com a càrrecs electes ha estat clarament vulnerat. A banda de la pertinent denúncia davant la Comissió de Garanties del Dret a l’Accés a la Informació Pública del Parlament de Catalunya, entenem que aquesta vulneració de dret hauria d’avergonyir qualsevol regidor d’aquesta corporació.
Pocs dies després, l’alcalde ens nega l’accés a un informe elaborat pel cap de la policia local amb propostes de millora del servei amb l’argument de que aquest informe no existeix.
No tenim cap solució màgica per a millorar el Servei de policia local, ni per a resoldre el conflicte. Però segur que amb opacitat i secretisme no es millorarà res.
Deixa un comentari